Translate

Wednesday 29 August 2012

Who would pick an apple over some chocolate? not me..

Alltså, hur blir man av med sitt sockersug? Och våga inte ens säga "sluta äta socker" haha, det är inte så lätt som det låter, speciellt inte när man inte känner av någon som helst motivation eller har någon som helst självdiciplin just nu. Mh, hur gör man då? VA!

Jag är ganska trött på att jag är sugen på godis o skit hela tiden nu, det är störande och det förstör för mig, för jag gillar att vara hälsosam ju? Liksom ah. Men jag menar, vad äter du helst? Ett äpple eller en choklad? Precis. Det är iallafall inte roligt längre det här.

Kanske funkar om man typ aktiverar kroppen mer? Typ går ut o joggar? Promenader? Nej? Alltså jag har ingen aning, så om du vet något mirakeltips som kan hjälpa mig så får du väldigt gärna skriva ner det och skicka till mig.

Ahja, nu ska jag kolla på Tv och gråta över mitt sockerberoende, för jag är tjej, och det är så vi löser våra problem. Gråta 4 timmar, Äta lite till, och sen fundera på hur man ska lösa problemet.. :) Hahaha. SANT! ahja, hejdå.





1 comment :

  1. Asså ja vet att du sa att du inte ville höra " sluta ät socker".. men det är faktiskt så! Hur blir en alkolist av med sitt alkohol missbruk?
    Eller hur slutar en rökare att ha behovet av nikotin?
    Sluta äta godis är nog den enda ordentliga lösningen. För ja.. tillslut förvinner de ju :) Tro mig jag vet! Jag slutade äta godis i ett halvår... Å de försvann:) ... MEEEN sen kom ju julen å då va de förstört haha:P
    Sen finns de ju alltid sånna där pille som ska hjälpa till mot sötsuget men nja, tycker iaf inte den sorten jag har prövat funkar speciellt bra:/
    Sen behövs det ju en hel del vilja också :) Är du sötsugen så ta en frukt även om du hämskt gärna vill ha den där choklade som ja veeeet att jag också hällre vill ha ^^ haha
    mjaa där har du min åsikt och erfarenhet:D
    KRAMAR!!

    ReplyDelete



Let's be friends!