Translate

Thursday 16 August 2012

speaking 2 languages

Det är inte alltid det lättaste att hålla koll på språken ska vi veta! Igår så skrattade carl åt mig för att mitt frukost inlägg hette "Fisk for breakfast" WHAT typ. Liksom, alla som kan engelska kommer att tro att jag inte kan stava? Och alla som kan svenska kommer att bil yra i huvudet! Det här känns inte helt okej,

Men det är inte så enkelt, jag mixar Engelska och Svenska i mitt huvud också, så det är inte så konstigt att det blir sådär ibland? Det är inte mitt fel! haha, Jag tycker att vi skyller allt det här på Carl? Bra.

Iallafall, Eftersom att jag är svensk och har bitt i Sverige i typ 18år så är det helt normalt att tänka på svenska? Men nu när jag bor i England så pratar jag engelska hela tiden, och allt jag läser, ser, hör, tittar på är på engelska! Då är det väl helt normalt att tänka på engelska också? Tycker jag låter logiskt iallafall..

Titta här, FISK .. sen engelska.. sen svenska igen? Vad är det som händer liksom..
Och så den nedre bilden, allting på englska, sen bah Hejdå på svenska.. makes no sense. :O
Där kom det igen, Oooops i did it again WOH. yeah yeah.

Ni ska bara veta vad yr jag blir när jag blandar in holländska också, då är det inte hälsosamt för min hjärna, men som tur är händer det bara när jag tänker, och eftersom att jag inte bor i Belgien längre så händer det mer och mer sällan. :) Men det är lite intressant tycker jag, hur fort det har gått för mig att bli dum i huvudet av att tala två språk. 

Men men, jag får väl försöka bättra mig så ni inte tror att jag är helt bakom flötet, typ. (heter det så? bakom flötet? hahah ahja)



No comments :

Post a Comment



Let's be friends!