Translate

Wednesday 25 July 2012

Inspiration

En av de viktigaste sakerna för mig är min inspiration, det finns vissa saker som inspirerar mig så sjukt mycket. Vissa personer, vissa föremål, vissa märken. De får mig att vilja bli bättre, inte vilja bli som dom, men det är något att sträva mot. De sakerna får mig att kämpa ännu hårdare med vad det nu kan vara. Det gäller lite vad som helst om jag ska vara ärlig. Det finns några personer som inspirerar mig mer än andra, tänkte ta upp dom personerna nu.

Farmor
En av mina största inpirationer är min farmor, världens bästa på alla sätt och vis. Har aldrig träffat någon som henne och jag kommer förmodligen aldrig att träffa någon som henne igen. Jag tycker att alla som har fått chansen att träffa henne borde vara så enormt glada. Allt hon gör är att sprida lycka.

Är jag lika glad, positiv och frisk som henne när jag är 65 så har jag nog allt man kan önska. Min farmor är en dam med klass, med stil och elegans. Hon är perfekt på alla vis, och med det menar jag inte att hon aldrig gjort något fel, även perfekta människor gör misstag. Men jag ser upp till henne och jag önskar att jag var mer som henne. Så öppen och snäll mot alla. Hon är smart och har humor. Och hon lagar världens godaste mat också. Hon har allt den här kvinnan.

Så fort jag har något problem så tänker jag alltid "Vad hade farmor sagt?" och "Om jag bara kunde fråga farmor" Hon betyder så mycket för mig, finns alltid där när man behöver henne. Jag älskar min farmor.



Carl Hamlet
Det är han och min pappa, dom snällaste männen i mitt liv, och förmodligen i hela världen. Önskar att jag var lite mer som honom ibland, han är alltid glad och lite.. "i sin egen värld" haha. Känns lite som att han inte har några bekymmer. Alltid positiv och ser det bra i allt. Han är en sån person man vill umgås med och vara runt hela tiden.

Jag tvivlar inte en sekund på att han kommer bli något en dag. För han är en drömmare, det är såna människor som blir något, dom som vågar vara lite annorlunda och tänka större än resten av världen. Han vet att han kan bli vad han vill, och han säger till mig att jag kan bli precis vad jag vill. Han tror på en i alla lägen och stöttar en till 1000.

Han är en människa att se upp till, en bra, snäll, smart, rolig kille. och han kommer att ta vörlden med storm, så varför skulle man inte inspireras av honom? Och det bästa av allt, han är bara min! Och snygg är han också. Yumm.



Mary-Kate Olsen
Alla har vi kända människor som vi ser upp till? Mary-Kate Olsen kanske inte är den bästa förebilden enligt vissa, men jag tycker att hon är en perfekt förebild? Hon började livet som på rosor, saker och ting gick snett och det var båre anorexi och drogproblem, MEN man måste vara stark för att kunna klara sig ut sånt? Komma upp på fötter igen och vara starkare än innan. Det är det som gör att jag ser upp till henne.

+ att hon är skitsnygg, har mina 2 drömjobb och en snygg klädstil. Finns inget att klaga på? hon har vart min inspiration och förebild sen jag var typ 9år. Känns bra.



Rachel Zoe
Kvinnan som har allt, vet inte riktigt hur jag ska förklara, men hon har liksom allt man kan drömma om? Hon stylar kändisar och har ett egen klädmärke. Hon har en man som inte är helt ful och en gullig unge. Hon har säkert 4000 par skor och hade på sig Chanel när hon var på sjukan o skulle föda. Glamoröst.

Blir så sjukt inspirerad av allt hon gör. Inte för att hon har allt, utan för att hon har skaffat allt själv, det är ingen som har gett allt det till hennne. Hon har jobbat hårt för det och gjort något hon är bra på och gillar till hennes karriär. Det är någon att se upp till?



Utom detta, så finns det jätte många andra som inspirerar mig. Och jag tror att inspiration är väldigt viktigt för att komma dit man vill och bli bättre, det finns inget stopp för hur bra man kan bli på något. Man kan alltid bli lite bättre. Tänk på det. Puss



No comments :

Post a Comment



Let's be friends!