Translate

Friday 18 October 2013

Hire me! / Anställ mig!

Jag har nu varit arbetslös i en vecka. Jag försöker att hålla mig sysselsatt under dagarna men det är inte så lätt som man kan tro. Jag försöker också att göra detta och samtidigt inte titta på tv eller sitta på facebook hela dagarna. Än så länge så har jag inte tittat på tv alls under normala arbetstider. Facebook har jag ju på mobilen så det plingar till lite då och då. Det stör mig verkligen inte att inte titta på tv eftersom att jag inte brukade göra det i England heller men det är ibland svårt att hitta på saker och då är tv:n ett bra alternativ. 

Jag har sökt en hel del jobb nu senaste månaden men knappt hört något alls tillbaka, lite tråkigt men jag försöker att vara positiv och hålla humöret uppe. Bara man fortsätter att söka jobb och försöka hitta på egna saker man kanske kan göra också så kommer det nog något snart. Det jag sökt mest är kontorsjobb och jobb som personlig assistent. Jag har aldrig jobbat som assistent förr men det skulle vara så otroligt roligt och givande att jobba med. Jag har ju jobbat som support och receptionist förr så det är något jag kan och känner mig väldigt självsäker med. 

Det som är det största problemet med att söka jobb som personlig assistent är att jag inte har något körkort. Det är ganska ofta så att det är ett krav eftersom att brukaren antingen inte kan köra själv på grund av funktionshinder eller inte har åldern inne helt enkelt, eller båda! Och gillar man att hitta på saker så är det ju bra om assistenten har bil och körkort och köra dit man ska.. Men jag får väl ta och börja plugga helt enkelt. Körkort är ju bra att ha för andra saker också. :) 

Kände bara för att skriva av mig lite, vi hörs lite senare eller en annan dag. Hejdå. 

No comments :

Post a Comment



Let's be friends!